Filmy promujące szkołe

Poniżej umieszczamy linki do filmów.
Prezentacja video szkoły 2022r
ZS Żółkiewka cz. 1
ZS Żółkiewka cz. 2
Technik rachunkowości - prezentacja
Technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki - prezentacja
Mechanik - operator pojazdów i maszyn rolniczych - prezentacja
Kwalifikacyjny Kurs Zawodowy - ROLNIK

Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletnej dokumentacji, na którą składają się:
• wniosek rekrutacyjny (Wniosek do pobrania znajduje się w menu bocznym w zakładce: SZKOŁY DLA DOROSŁYCH/Kurs kwalifikacyjny)
• oryginał lub kserokopię świadectwa ostatnio ukończonej szkoły (na kserokopii należy umieścić zapis: „Potwierdzam za zgodność z oryginałem” z własnym podpisem i datą)
• zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki w danym zawodzie
Skierowanie na badanie lekarskie można odebrać osobiście w sekretariacie szkoły lub otrzymać za pomocą poczty elektronicznej. Prośbę o wystawienie skierowania należy przesłać na adres: zspzolkiewka@op.pl. Badanie należy wykonać we własnym zakresie w dowolnym ośrodku medycyny pracy (badanie to nie jest refundowane, koszt badań ponosi kandydat)
Komplet dokumentów należy dostarczyć do siedziby Zespołu Szkól w Żółkiewce, Zaburze 46, 22-335 Żółkiewka lub przesłać na adres e-mail: zspzolkiewka@op.pl.
Dany kurs może być uruchomiony w przypadku zebrania minimum 20 osób.
Szkoła Policealna - Technik BHP

Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletnej dokumentacji, na którą składają się:
• wniosek rekrutacyjny (Wniosek do pobrania znajduje się w menu bocznym w zakładce: SZKOŁY POLICEALNA/Technik BHP - wniosek)
• oryginał lub notarialnie poświadczoną kserokopię świadectwa ostatnio ukończonej szkoły (na kserokopii należy umieścić zapis: „Potwierdzam za zgodność z oryginałem” z własnym podpisem i datą)
• zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki w danym zawodzie
Skierowanie na badanie lekarskie można odebrać osobiście w sekretariacie szkoły lub otrzymać za pomocą poczty elektronicznej. Prośbę o wystawienie skierowania należy przesłać na adres: zspzolkiewka@op.pl.
Badanie należy wykonać we własnym zakresie w dowolnym ośrodku medycyny pracy (badanie to nie jest refundowane, koszt badań ponosi kandydat)
Komplet dokumentów należy dostarczyć do siedziby Zespołu Szkól w Żółkiewce, Zaburze 46, 22-335 Żółkiewka lub przesłać na adres e-mail: zspzolkiewka@op.pl.
Dany kierunek może być uruchomiony w przypadku zebrania minimum 20 osób.
Zespół Szkół w Żółkiewce

TECHNIK MECHANIZACJI ROLNICTWA I AGROTRONIKI

- użytkować pojazdy, maszyny, urządzenia i narzędzia stosowane w produkcji rolniczej;
- obsługiwać pojazdy, środki transportowe, maszyny i urządzenia stosowane w rolnictwie;
- oceniać stan techniczny maszyn i urządzeń rolniczych;
- prowadzić pojazdy samochodowe i ciągniki rolnicze;
- organizować prace związane z konserwacją i naprawą środków technicznych stosowanych w rolnictwie;
- obsługiwać urządzenia, systemy elektroniczne oraz nawigacje satelitarną stosowaną w pojazdach, maszynach i urządzeniach rolniczych.
Ponadto w ramach zajęć uczeń odbywa bezpłatne kursy na prawo jazdy kat. B i T.
Technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki może pracować w:
- fabrykach maszyn rolniczych;
- przedsiębiorstwach obrotu maszynami, jako przedstawiciel handlowy producentów;
- serwisach naprawczych sprzętu rolniczego;
- firmach technicznej obsługi rolnictwa;
- prowadzić samodzielną działalność gospodarczą;
- prowadzić indywidualne gospodarstwo rolne;
- prowadzić warsztat naprawy samochodów, ciągników i maszyn rolniczych;
- ubiegać się o fundusze strukturalne Unii Europejskiej;
Ponadto w ramach zajęć uczeń odbywa bezpłatne kursy na prawo jazdy kat. B i T oraz otrzymuje świadectwo ukończenia kursu kierowcy operatora kombajnów zbożowych.
W ramach rozwijania kompetencji zawodowych będą prowadzone zajęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych
TECHNIK RACHUNKOWOŚCI

- prowadzić rekrutację i selekcjonować kandydatów do pracy;
- sporządzać dokumentację kadrową;
- prowadzić sprawy związane ze świadczeniami socjalnymi;
- rozliczać wynagrodzenia i składki pobierane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych;
- prowadzić analizy zatrudnienia, wynagrodzeń, ewidencji i rozliczeń podatkowych, rozliczeń finansowych z kontrahentami i podmiotami rynku finansowego;
- ewidencjonować operacje gospodarcze;
- przeprowadzać inwentaryzację i rozliczać jej wyniki;
- wyceniać składniki aktywów i pasywów;
- ustalać wynik finansowy;
- sporządzać jednostkowe sprawozdania finansowe;
- prowadzić analizy finansowe.
-
Technik rachunkowości może pracować w:
- komórkach rachunkowości we wszystkich przedsiębiorstwach, jednostkach i zakładach budżetowych;
- sporządzać dokumentację kadrową;
- bankach i instytucjach ubezpieczeniowych;
- urzędach skarbowych i urzędach jednostek samorządu terytorialnego; ;
- firmach usługowych;
- we własnej firmie.
Mechanik–operator pojazdów i maszyn rolniczych

- użytkować pojazdy, maszyny, urządzenia i narzędzia stosowane w produkcji rolniczej;
- obsługiwać pojazdy, środki transportowe, maszyny i urządzenia stosowane w rolnictwie;
- oceniać stan techniczny maszyn i urządzeń rolniczych;
- prowadzić pojazdy samochodowe i ciągniki rolnicze;
- obsługiwać urządzenia, systemy elektroniczne oraz nawigacje satelitarną stosowaną w pojazdach, maszynach i urządzeniach rolniczych.
Ponadto w ramach zajęć uczeń odbywa bezpłatne kursy na prawo jazdy kat. B i T.
-
Mechanik–operator pojazdów i maszyn rolniczych może pracować w:
- fabrykach maszyn rolniczych;
- serwisach naprawczych sprzętu rolniczego;
- firmach technicznej obsługi rolnictwa;
- prowadzić samodzielną działalność gospodarczą;
- prowadzić indywidualne gospodarstwo rolne;
- prowadzić warsztat naprawy samochodów, ciągników i maszyn rolniczych;
- ubiegać się o fundusze strukturalne Unii Europejskiej;
Ponadto w ramach zajęć uczeń odbywa bezpłatne kursy na prawo jazdy kat. B i T oraz otrzymuje świadectwo ukończenia kursu kierowcy operatora kombajnów zbożowych

Zakończenie roku szkolnego 2021/2022
Zakończenie roku szkolnego to czas radosny, moment wyczekiwany przez młodzież marzącą o letnim wypoczynku. Zanim jednak on nastąpił zebraliśmy się w Kościele pw. Św. Wawrzyńca w Żółkiewce, aby podziękować Bogu za miniony rok szkolny i prosić o szczęśliwe wakacje.
Następnie udaliśmy się do szkoły, gdzie na sali gimnastycznej w obecności Członka Zarządu Powiatu Krasnostawskiego Pana Jana Mroza, Dyrektora Szkoły Pana Henryka Różyło, wychowawców, nauczycieli i uczniów odbyła się uroczystość zakończenia roku szkolnego. Prowadzili ją uczniowie z kl. II T: Karolina Wypych i Mateusz Kneć. Dyrektor Szkoły Pan Henryk Różyło dokonał podsumowania roku szkolnego, przedstawił sukcesy uczniów w konkursach i olimpiadach oraz zapoznał zebranych z wynikami klasyfikacji rocznej. Następnie wręczył wyróżniającym się uczniom nagrody, listy pochwalne i dyplomy za wysokie wyniki w nauce, najwyższą frekwencję, osiągnięcia w konkursach, zaangażowanie w prace społeczne na rzecz szkoły oraz godne reprezentowanie społeczności szkolnej w środowisku. Prezentując wyniki w nauce najbardziej podkreślił osiągnięcia ucznia kl. II T Mateusza Knecia – obecnego i przyszłego stypendystę Stypendium Rady Ministrów. Za prace społeczne na rzecz szkoły szczególnie podziękował uczniowi kl. I T – Jakubowi Błaszczakowi. Wykonany przez ww. ucznia tekst misji szkoły metodą graffiti zdobi wnętrze szkoły. Po części oficjalnej młodzież spotkała się z wychowawcami, aby odebrać świadectwa.
Członek Zarządu Powiatu Krasnostawskiego Pan Jan Mróz oraz Dyrektor Szkoły Pan Henryk Różyło życzyli Wszystkim radosnych i bezpiecznych wakacji oraz zasłużonego odpoczynku.

Lekcje z ZUS
Uczniowie kl. II technikum kształcącego w zawodzie technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki w miesiącu czerwcu na zajęciach z podstaw przedsiębiorczości uczestniczyli w realizacji projektu „Lekcje z ZUS”. Projekt objęty jest honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Projekt zrodził się z potrzeby budowy świadomości młodego pokolenia Polaków, w tak ważnym aspekcie ich przyszłego życia, jakim są ubezpieczenia społeczne.
„Lekcje z ZUS” kształtują świadomość naszej młodzieży, a ponadto dają im praktyczną wiedzę jako przyszłym przedsiębiorcom na niżej wymienione tematy:
Świadomy zawsze ubezpieczony
• cel ubezpieczeń społecznych
• historia ubezpieczeń
• zadania ZUS
• ZUS=/=FUS
Co Ci się należy, gdy płacisz składki
• system ubezpieczeń społecznych
• praca zarobkowa a ubezpieczenia
• świadczenia z ubezpieczenia chorobowego
• świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego
Renty i emerytury
• świadczenia z ubezpieczeń rentowych
• świadczenia z ubezpieczenia emerytalnego
• Emerytura - Twoja przyszłość w Twoich rękach
E-ZUS, czyli firma pod ręką
• rejestracja firmy
• zgłoszenie do ubezpieczeń
• ulgi w płaceniu składek
• rozliczenia z ZUS.

WSPÓLNE DZIEDZICTWO – WSPÓLNE PASJE – warsztaty historyczne w Żółkiewce
Organizatorem wydarzenia było stowarzyszenie Pospolite Ruszenie w Krakowie, a jego partnerem Ośrodek Kultury w Żółkiewce
W warsztatach wzięli udział uczniowie klasy I Technikum Zespołu Szkół w Żółkiewce po opieką nauczycieli; Pani Renaty Sadurskiej i Pana Jerzego Stępnia.
Tematem wiodącym wydarzenia było dziedzictwo ostatniego z Jagiellonów – Zygmunta Augusta. Największym osiągnięciem tego monarchy, którego 450 rocznicę śmierci będziemy obchodzić, było trwałe połączenie narodów Litwy i Polski w jeden organizm państwowy
Pierwszego dnia uczestnicy projektu zostali wprowadzeni w świat LARP, czyli rozbudowanej formy gry narracyjnej, łączącej elementy teatru improwizowanego i dramy. Każdy z uczestników stał się jednocześnie aktorem, widzem i reżyserem. W scenariuszu larpa „Unia Lubelska” uczestnicy wcielali się w rolę reprezentantów i zwolenników poszczególnych frakcji: polskich, rusińskich oraz litewskich, dyskutujących nad kształtem nowego zjednoczonego państwa. Poprzez zabawę uczniowie mogli posiąść umiejętności negocjacyjne, liderskie czy oratorskie.
Drugi dzień poświęcony był tworzeniu scenariuszy o lokalnych bohaterach wolnych elekcji oraz innych wydarzeniach z historii polityczno-społecznej I RP. Uczniowie pracowali w czterech kilkuosobowych grupach, następnie przedstawiciel każdego z zespołów musiał przedstawić stworzoną przez grupę opowieść. Warsztaty miały na celu poszerzenie zainteresowania historią i dziedzictwa kulturowego I RP wśród młodzieży poprzez dyskusję dotyczącą ich wyborów i motywacji w trakcie zabawy.
Prezentacja szkoły
Kontakt
Na skróty




